Bloggdax

ja.. försöka skriva ner några rader da..
de e svårt för jag vette 17 va jag ska skriva om.. men de kanske kvittar.. har setat och läst andras bloggar och man behöver ju inte skriva nå särskillt för att folk ska läsa har jag förstått...

men jaja.. kan ju ta den här helgen da..
nykter men utgång igår.. har inte råd att dricka så jag följde med Mia ut igår för de va gratis  :P
hennes kille har ett band (Riddimsection) som skulle spela på Leksandsbaren igår så vi gick in med dom så de blev fri entré, väl på plats i lougen så avnjöt vi en kebab med bröd.. mumms va gott de var.. sen var de dax för pojkarna att spela.. såå sköna va dom.. fan dom va super även fast basen inte ville fungera som den skulle.. men men, reggae är alltid reggae å kan fan inte bli kasst tror jag  :P eller jo de kan de ju men R va iaf riktigt bra tycker jag.. super trevlig kväll. Tråkigt att de va så lite folk bara, men de betydde ju mer plats att njuta för mig, lovely..
De snöade ju en hel del igår med så jag fick snällt sova kvar hos Mia för hon förbjöd mig att köra min bil med sommardäck hem i snöovädret.. men de gjorde inte så mkt.
De som va synd va ju att jag inte kunde gå på toa å kissa när jag vakna för jag sov ju längre än alla andra i huset (Mia, micke och hela bandet) såklart så när jag vakna och gick ner så var dom i full gång med att byta ut toaletten, haha
kissa bakom huset fick jag göra för att kunna köra hem i lugn och ro, hem och duschade sen bar de av till borlänge med Mamma för att hälsa på Sis (Annelie) och kolla på hennes kompis lilla söta vovve, en chiuaua (eller hur de stavas) sen åkte jag mamma sis och veronica till barnens hus å rätt pris.. efter de for vi till kvarnsvedens kyrkogård och tände ljus för Emil och Robert, mamma tände även för en kompis till henne där.

Saknar er pojkar...!!!!

Sen blev det hemfärd, supertrött kommer jag hem och kommer på att bror linus ska få byta däck på min bil, så ut i förrådet och lasta in däcken och hem till mammsen igen och skicka ut bror och efter de bytet så blev de mummsig mat hemma hos mamma och pappa (hasselbacks-potatis, fläskfilé och beasås) och nu sitter jag här, sen jag kom hem efter däckbytet så har jag hunnit med att lägga ett litet pussel på 120 bitar, dammsugit och gäspat typ 9 miljoner gånger så ska strax krypa i säng för att ta mig upp imorron,

Morgondagens schema e nice de med, först rida(eller köra) vid 11, brukar ta 2-2.5 timme och sen hem å duscha för att sedan invänta Aline och bege oss till mormor och morfar som bjudit hem hela familjen på mat.. min gissning är att de blir älgkött som serveras.. de e mumma de!!!

En liten parantes som va idag medans vi väntade på maten va de vi sysselsatte oss med. jag, mamma, pappa, jimmy och linus spelade ett sällskapsspel tillsammans och alla va så himla glada.. helt underbart kändes de när vi satte där runt bordet allihop, den känslan vill jag ha fler gånger!!

Nu e de tack och bock för mig
Have a nice day

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0