Hipp Hipp Hora

ja.. då ligger jag i sängen nu da och har kollat på Hipp Hip Hora
sett den förut och var lika hemskt då med.
Alltså den visar verkligen verkligheten, att de ska behöva gå till som de gör i samhället..
Såg den första gången på bio och grät då med, nu har jag sett den igen och jag tycker den e hemsk men en sån bra film.
men tror inte man fattar de på samma vis om man är i samma ålder som flickorna och pojkarna i filmen, men den borde vara obligatorisk för alla högstadie och gymnasie skolor att visa..
även föräldrar till tonårsbarn BÖR se den.
andra bra filmer i samma syfte är "fucking åmål" "14 suger" och så vet jag att jag sett nån mer men glömt namnen..
en annan film som e stark är "Girl Interupted" iaf om man gillar psykologi i film.

Dagen som gått da, marknad hela dagen blev de, och måste fråga mig själv, hur faan kan man vara så dum att ta på sig klackade skor när man ska på marknad när man vet att de e långt att gå till och från bilen och de e mkt folk så timmarna susar iväg??
hade fan ont i fötterna efter så jag nästan grät, fick lov att sno hem mammas fotbad med massage och bubbel och skämma bort fötterna efteråt, hjälpte som tur var.
men nu har jag in i helvete ont i magen igen ist, inte kul.. :(
ne nu blir de sooova!!!
Puss Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0