de jag skrev igår som jag trodde hade försvunnit..

alltå jag blir så jävla arg!
nu har jag sett på dokumentären och som jag trodde så skulle jag bli väldigt arg och upprörd.. fan!
alltså här kommer MINA tankar om de hela..

"- åh, de e så synd om mig, jag är så deppig efter aborten, de finns ingen som förstår i sjukvåden å blabla.."
Sofias tanke: Skyll dig själv, lär dig använda skydd, du har ångest före aborten och gör den ändå.. varför?

"- jag är för ung för att behålla barnet"
Sofias tanke: ja men tillräckligt gammal för att ha sex?!

"- hade inge skydd på grund av bla bla och vill inte ha barnet"
Sofias tanke: vafan har man sex utan skydd för och använder abort som preventivmedel? Sjukt ju

Jag anser att e man stor nog att ha sex då ska man även veta vad de innebär, vill man inte ha barn så skyddar man sig, går de fel och kådisen spricker eller man blir gravid trotts p-piller eller vad man nu har så är det en sak.. men abort för ett "misstag" är oacceptabelt.
Och vad tycker jag om sveriges abort regler da?
helt sjuka....
abort är möjligt ända upp till vecka 21.. man kan rädda liv vid vecka 23, har till och med räddats liv på TVILLINGAR I VECKA  24 i Sverige...
upp till vecka 18 fri abort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0