efter att ha sett programmet

ja.. är nu skit arg men mest för att jag skrev ett LÅÅÅNGT blogg inlägg som försvann för att mitt jävla internet kopplar ner hela tiden  =(

aja, börjar om...
vad tycker jag om sveriges ställning till aborter??
- SKIT!!! SJUKT!!!

12'e veckan, barnet övergår från embryo till foster (fri aborträtt)
16'e veckan, foster (fri aborträtt, barnet får födas ut till att dö)
18'e veckan, forster (övergår till mer avancerade kriterier till abort fram till 21'a veckan)
23'e veckan, barn i denna vecka kan räddas
24'e veckan, TVILLINGAR har räddats

så.. om de nu är ett måste att få göra abort så ska man få göra de fram till 12'e veckan.. men de ska vara kuratorer inblandade och så
enligt mig så är abort endast tillåtet vid
- medicinska orsaker
- våldtäckt
- incest

vad jag tycker om detta da..
"- jag är för ung för att behålla barnet"
Sofia: Ja men tillräckligt gammal för att ha samlag??! Utan skydd (i många fall)

"- de är så synd om mig efter aborten, jag mår så dåligt och sjukvården förstår inte de"
Sofia: Skyll dig själv! mår man dåligt av att ha gjort en abort varför gjorde man den då?

"- jag kan inte ta hand om ett barn jag är inte klar med mitt liv än"
Sofia: tänk då på att se till att de inte blir nå barn da

alltså, aborter borde förbjudas efter 12'e veckan.. de finns mängder av skydd, men om skydd används och de blir graviditet ändå då är de en sak.
varför ens göra en abort efter 12'e veckan? sannolikheten att inte ha upptäckt graviditeten då är väldigt liten så varför tänka på saken och låta de bli ett foster???

ähh.. orkar inte skriva mer.. skäll på mig om du vill, jag tycker vad jag tycker och du tycker vad du tycker!
jag svarar gärna på om ni vill veta va som snurrar i mitt huvud om det så kommentera!

och så tjejen i programmet da.. 19 år och vill va med i tv med aborten av sitt barn men hon kan inte visa sig, varför?? för hon vet med sig att hon gör fel? eller vad??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0