AJJJJ!!!!!

som jag nog skrivit tidigare så hostade jag för tre veckor sen så jag fick en spricka i ett revben.. har varkligen haft skit ont.. men de senaste dagarna har jag klarat mig utan värktabletter iaf.. och de har varit väldigt skönt med tanke på min känsliga Crohns mage...
men den hann inte återhämta sig.. tig sista pencillinet idag iaf..
Men vad gjorde jag idag da? Jo jag skulle hjälpa mamma och pussa på bilen när hon inte kom loss på gården hemma..
och då small de till i bröstkorgen på mig och jag fick en smärta som inte var från denna värld!!!!!!
FYYY FAAN va ont jag fick.. helt sjukt..
så de blev akuten, och är blev jag några timmar för röntgen och så, och bilderna visade at tden gamla sprickan hade gått upp igen och blivit större än tidigare + 2 till sprickor, de är alltså 2 revben med sprickor nu ist för ett :( och jag har fruktansvärt ont..
och tabletterna man tar mot denna smärta är 2 Voltaren och 1grams panodil, men problemet nu är att jag inte får ta Voltaren (diklofenak) för min mage, man ska absolut inte ta de när man har Crohns (eller Ulcurös Colit) och de sa inte läkaren för tre veckor sen när de gick sönder, så de e inte konstigt att min mage har varit hemsk och gjort ont  =(
så jag ska försöka klara mig på bara Panodil :( men de hjälper inte mycker alls så vet inte vad jag ska ta mig till.. USCH!!!!
Har nu tagit Voltaren ändå för jag vet att smärtan ger med sig då, men ska ringa imorron och be om något annat för vill ju inte reta megan mer nu..
jag är såååå jäääääääävla less på att ha ont!!!!

kan ju inte lägga mig ner för då trycker de på revbenen  =(
Aline åker till sin pappa imorron iaf och de ska bli skönt för jag klarar inte att hjälpa henne med kläder å sånt i nuläget  =( så jag hoppas hon är en duktig flicka imorron bitti och inte bråkar när hon MÅSTE till dagis för jag ska skriva prov kl. 8  hmmm.. nu ska jag försöka sova iaf..
Nyss pratat med en pojke som jag ser som mycket intressant, de känns mysigt på nå vis.. ska se film med honom på lördag tror jag, nice  ;)

Puss å Natti!!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Fy vad jobbigt! Hoppas det går över snart och att provet i morgon iaf går bra!=) kram anna

2008-12-04 @ 23:57:42
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0