En helg till da..

Torsdagen va de kalas för Aline som fyllde 3 år..
lyckad dag med MÅNGA paket till lilla charmtrollet..

Cykeln som va de absolut bästa med att fylla år enligt Aline..
Bästa presenten var helt klart cykeln som Aline fick av Markus

Scooby doo <-- Tårtan som Moster Annelie gjorde
Ojoj <-- Raketer i tårtan va häftigt
Med gamel-farmor och Morfar
Kollar in födelsedags barnet i tidningen med Gamelfarmor och Morfar *mys*

Efter de kom gamelmormor och grattade och sen på em blev de full rulle när Aline hade kalas, nästan bara pojkar så de blev full fart på högsta växeln.
Ivar, Aron, John, Jim, Alva och Isabell va de som kom, Aline hade bestämt helt själv vilka som skulle få komma..
Hon var hel nöjd med sin stora dag.

Fredagen började med att Alines pappa hämtade henne på fm och sen kom Tina och vi badade HELA dagen, vi grillade åxå, SÅ GOTT!! En helt underbar dag som jag vill ska gå i repris fler ggr, men brände mig i solen men hä va dä värt..

Åkte sen till Hällefors, när jag kom till Markus så va Mona där och dom hade laddat upp för grillning!! Även Markus syster och kille kom, hann precis äta färdig och sen började de regna och mullra en del.. eller smällde rätt så mkt faktiskt.
Knott va de åxå efter regnet, FYY FAAN!

Lördagen blev en mysdag, åkte och handlade lite inför eftermiddagen då vi skulle grilla IGEN, haha, är de sommar så är de.
Kom hem och hoppade i duschen och sen satte jag igång att göra färdigt allt med maten, la köttet i marinad och skar sallad och div. tillbehör. Sen rensade jag massa jordgubbar och sen kom Mona och Ramona, dom hjälpte Markus som hade satt igång å tvätta+putsa bilen inför kvällen..
När de precis blitt klara med de så kom Daniel och Marita och vi körde igång grillen och satte oss till bords.
Smakade FINT!! Hann äta färdigt och få fram jorbgubbarna så kom regnet och åskan IGEN, vilken jäävla tajming!!
Men nu va åskan värre och vi blev strömlösa en stund, och jag som är såå åsk-rädd!
Aja, de va den putsningen av bilen de :( va ju onödigt att tvätta den om vi hade vetat om de.

Sen bar de av mot Vansbro! Full fart och ett glatt gäng i Impalan..

 <-- Mona i baksätet
 <-- Marita och Daniel
 <-- På min ena sida hade jag sötsak (Markus) och på den andra chaffisen Ramona som jag inte har nån bild på tyvärr..

Kvällen i Vansbro var helt ok, förutom att jag såg idiot Matte Björn så jag fick panik och gick ur bilen en stund för att kunna smita iväg och avreagera mig lite. Sen när jag skulle hoppa in i bilen igen så upptäckte jag att jag tappat min plånbok :(
15 min efter att jag upptäckt de så ringde en snäll kille till mig och frågade om jag saknade den, och mötte upp honom vid ok och fick tillbaka den, alla kort och allt va kvar, fattades visserligen 500 kr men men, får skylla mig helt själv iaf.
Är glad att jag fick tillbaka kontokort och körkort å allt iaf.

Söndagen låg vi i sängen läääänge och kramades, sen gick vi upp och packade maten som blev kvar sen kvällen innan och åkte till Markus föräldrar som var i deras stuga som ligger alldeles i närheten och käkade, sen blev de hem och mysa lite å sen åkte jag hemmåt, hämtade upp Aline och sen va de skönt att vara hemma kan jag lova, upp på måndag morron och åkte till Säter och va inte hemma förren på kvällen.
Idag har vi haft besök av Faster Anna och barnen, skit kul och Aline tyckte de va såå skoj å leka med Emilia och Alfred.

Nu kollar Aline på film, blåser ju så förbannat ute så går inte att va ute ju.. Blir en inne dag och film har jag lovat.
Ska väl göra mat nu sen blir de TIDIGT i säng ikväll!

Ha dä bäst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0